Tuesday, May 29, 2012

ulamak PAS menjulang Abu Nawas

seperti yg saya maklumkan semalam, saya menggantikan YB AmIR SHAARI adun batu cave dalam sebuah ceramah Pas di taman melewar. Pas kawasan batu mmg terkenal dgn YDP nya yang bekas anggota pasukan pejuang yang melawan british ketika dlm satu kumpulan haluan kiri yg sering dikategori sebagai komunis. famous beliau. beliau lah cikgu ishak surin. semua org lama pasti kenal mereka. so,siapa kata komunis mesti ethist?

semalam saya bergerak dengan abu nawas[ siapa tak kenal blogger ini. individu yg setanding dengan rektor universiti al-azhar tahap penulisannya dalam politik] dan juga abg mie patah dan rakannya seorang anggota khas unit amal.

gambar-gambarnya boleh kita lihat sekejap lagi.

dalam ceramah malam tadi,saudara subky latif,bekas pengarang kanan utusan semasa zaman PM ke 2, yg juga kini sebagai salah seorang pengarang kanan di harakah, menegaskan mengenai perjuangan revolusi di mesir yg dikelola ikhwan muslimin. di mesir, penyeksaan pemerintah adalah lebih kejam. akibat dari kekejaman itu lah rakyat sudah tidak hormat dgn pemerintah. jadi, marilah kita lawan pemerintah yg zalim sehingga jatuhnya dia. perjuangan kita ini hanya baru ibarat hujung kuku jika nak dibandingkan dengan perjuangan ikhwan di mesir. justeru, ayuh kita tingkatkan mutu perjuangan kita lillahi taala asalkan umno dikuburkan.

kelihatan blogger abu nawas bersama hj subky.

bersama veteran2 PAS
ber