Monday, July 14, 2014

"semua tu berlakon saja"....

siapa dia Pak Bakar? 

tanya sahaja Haji Hadi, tanya saja Mat Sabu, Tanya saja semua pemimpin PAS yang ada di atas hari ini, semuanya kenal bila sebut nama Abu Bakar Haqq

itulah yang bapak saya kata. dan saya sangat meyakininya setelah saya kenal Pak Bakar. 

Pak bakar telah bersara dari Parti. 

kerana Pak bakar ada pendirian yang tersendiri. 

Ayah saya selalu cerita; 

Pak Bakaq ni adalah "sumber" kepada segala pengisian ceramah mat Sabu satu ketika dulu. 

malah, bukan mat sabu saja, ramai lagi pemimpin akan bertanya soal isu kepada pak bakaq kerana Pak Bakar merupakan antara orang yang paling banyak membaca dalam PAS.

sebelum kerajaan meluluskan sesuatu buku itu haram atau halal dibaca, Pak bakaq la orang yang akan dipertanggungjawabkan untuk membaca buku2 tersebut dan meluluskan pengisian buku2 tersebut. 

duduk dibawah kementerian dalam negeri. 

orang yang banyak membaca akan mempertikai golongan ustaz yang hanya pandai berceramah seperti Dr Asri ini. 

Dr Asri, Dr Fathul Bari, Ustaz Kazim, Ustaz Azhar idrus, semua sama sahaja

asal ada duit, siapa bayar, itulah bosnya. 

saya lebih percaya kepada ustaz2 ISMA kerana sekurang-kurangnya mereka ada prinsip yang jelas dan tegas! bila mereka tak suka cina, mereka betul-betul nak lawan cina. 

tapi ini tidak lah sihat. namun, apa yang saya nak tekankan ialah, prinsip. 

nah, lihat lah gelagat ustaz yang tak pernah tahu pun sejarah dunia, hanya pandai cakap "kafir, Islam, Yahudi, Syiah, sesat, Haram, Halal, Sah, Batal". inilah perangai golongan ustaz. 

asal ada duit masuk, itulah bosnya. 

kah kah kah! 

Babi pun boleh jadi halal. !!! kah kah! 

berikut dari FB pak bakar komen mengenai pendapat Dr Asri mengenai Iran


16 hrs · 

Sebelum ni Mamat ni bawa cerita Syiah curi kasut untuk membuktikan Syiah tak wujud di zaman Nabi.
aku hantaq kemusykilan ke atas cerita tu melalui whatsapp kepada seorang Ustaz dan minta forward kat dia sebab aku memang tak suka berdebat bab ni. aku tanya betui ka yang dikatakan ulama Syiah tu kata Syiah tak wujud di zaman Nabi sedangkan ia sangat bertentangan dengan dokumen sejarah orang2 Syiah dan ada hadith Nabi dalam riwayat Sunni mengenai pengikut2 Ali (pengikut dalam bahasa Arab, syiah)
Ni ada lagi pulak pendedahan hebat dia. aku nak kata apa, dia ulama, bekas mufti. Professor madya pulak. Bercakap mesti pakai ilmu, fakta dan bukti. Tak pa la, kira memang betui apa dia cakap sebab...
Enam biji helikopter tercanggih Amerika pada masa itu yang berkecai di padang pasir Tabaz di awal Revolusi Islam dulu dan tak dapat menyerang Tehran - semua tu berlakon ja...
Beribu2 tentera HizbuLlah bertempur dengan Israel gugur syahid dan ditawan, ada yang sehingga kini - semua tu berlakon ja..
Kuasa2 besar dan hampir satu dunia sokong dan memberi segala bantuan kepada Saddam serang Iran dalam perang lapan tahun dari September 1980 hingga Ogos 1988 - semua tu berlakon ja.
Kapal perang Amerika USS Vincennes tembak jatuh penerbangan awam Iran Air (IR 655) ketika berlakunya Perang Iraq Iran sehingga mengorbankan semua 290 orang penumpang dan crew - semua tu berlakon ja...
Sekatan ekonomi ke atas Iran yang diketuai Amerika Syarikat sejak 1979 dan dikuatkuasakan pula oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu pada 2006 yang memberikan kesan yang sangat buruk kepada ekonomi Iran - semua tu berlakon ja..
Berbilion dollar duit dan harta Iran (sekarang nilainya mungkin trilion dollar) yang dibekukan sejak Revolusi Islam oleh Amerika dan sekutunya semua itu lakonan sahaja..
Sekatan penjualan senjata ke atas Iran sejak hujung 70-an sehingga kini semua tu saja2 ja sebab nak bagi motivasi kat Iran supaya pandai buat senjata sendiri... Maklumlah, pakatan syaitan
Kenyataan Hamas dan Jihad Islami bahawa hanya Iran dan Syria yang membekalkan senjata kepada perjuangan rakyat Palestin menentang Israel semua tu bohong dan rekaan ja...
Arlino Sudanyo's photo.

YA... SEMUA ITU BERLAKON SAHAJA.. KAH KAH KAH! 
tak masuk kelas dan kuliah kat UIA tu pun berlakon saja...
Kah Kah Kah.