Monday, December 24, 2012

Detail pembebasan Umar dari Agensi Khawarij Universiti Madinah

Pada pagi 24 disember jam 9,  sejurus hakim mahkamah tinggi kuala lumpur masuk ke kamar perbicaraan kes jenayah, para penyokong Umar mula memenuhi court. Para peguam mengambil tempat.

Turut hadir ialah peguam Lateefa dan Arul setiausaha PSM. Turut turun padang ialah abg rozan ketua penerangan AMK pusat bersama ketua pemuda PAS wilayah saudara kamaruzzaman.
Peguam mewakili Umar adalah daripada team Lawyer Buruk, abg shahrizan dan kak puspa. Peguam berjaya menangkis hujjah pendakwaraya yang berkepala otak BN.

Walaupun hakim kelihatan mengeluarkan nasihat bodoh pada ibubapa Umar supaya jaga anak mereka dgn baik, namun, kita berterima kasih pd hakim tua itu kerana sudi membebaskan umar daripada penjara walaupun kena bayar lg Rm 2000. Cuma...kita harap...hakim tua cina itu dpt menjaga anak perempuannya terlebih dahulu kerana takut-takut anak perempuannya melacur pulak di chow kit. Maklumla...nasihat anak org pandai kemain.

Sejurus tamat perbicaraan, maka dgn perintah mahkamah, Umar perlu bayar lg rm 5000 utk bebas ikat jamin. Tak paham kenapa mesti bayar duit. Inilah dasar kapitalis mahkamah.

Solidariti mahasiswa yang turut merasai derita Umar menyumbang rm1000 manakala pihak Occupy Dataran , KAMI dan pelbagai pertubuhan termasuk penyokong LGBT menyumbang lebih RM 4000

Sejak awal perkampungan, parti sosialis malaysia menghantar wakil mereka setiap hari untuk memantau perjalanan protes mahasiswa ini. Termasuk jasa ahli majlis dari PSM yg memberi kebenaran total semasa mahasiswa dan anak muda berkampung di kajang hadapan penjara umar.
Ketika di dataran, ada pimpinan DAP yang dtg walaupun hanya untuk sidang media. Mereka turut hadir.

Ambiga dan setiausaha AMK pusat juga hadir tapi tanpa liputan media. Ambiga menyumbang makanan dan air minuman untuk peserta protes. Turut menyumbang nasi minyak dan lauk ayam ialah orang PAS batu.
Ketika semua mahasiswa dan anak muda serta beberapa aktivis parti hadir di mahkamah, keadaan selamat dan peliknya, Umar tidak dibawa ke mahkamah. Sedangkan prosedur sepatutnya membawa umar bersama ke mahkamah.

fahmi reza yang menghubungi dari sabah pula segera menyediakan wang ikat jamin utk membebaskan umar yg juga salah seorang ahli team occupy dataran merdeka.
Umar bebas bersyarat, tak boleh hadir dalam sebarang protes dan kempen politik. Kalau nak hadir, perlu pakai topeng V la kot.

Oh ya, tq juga buat gerakan hunger strike anti lynas yg berkampung di kajang juga.

Walaubagaimanapun, kita tabik pada Umar kerana cool setelah bebas.

Jgn jumud mcm ISMA dan PEMBINA kerana mereka semua adalah unsur yahudi. Sekian laporan oleh para khawarij yg beriman dari universiti madinah kampus shah alam.


bapak yg soleh. anak yang cool...


khemah sampai bebas.