Sunday, December 23, 2012

Pemimpin politik yg hadir tanpa gila kuasa dan non-capap

Dari dataran merdeka. Pagi hingga malam.

Anak2 muda dan mahasiswa berhimpun lagi. Kali ini himpun tuntut pembebasan umar.

Kawan mereka yg dipenjara kerana mengambil gambar DBKL belasah orang awam.

Hakim itu seperti yg aku pernah kata kan adalah mamat lancau dari ahlulsunnah wal jamaah wal lahabau wal haram jadah

Minta maaf wahai tuan hakim berjubah hitam.

Tapi pagi ini aku mahu bercerita soal pemimpin politik yg gila kuasa dan gila capab.

Capap adalah sejenis penyakit orang besar yg gilakan publisiti.

Datang hanya untuk liputan media dan sidang sahaja.

Tapi aku kagum dengan para pEjuang LGBT terutamanya Datuk Ambiga yg juga pengerusi BERSIH yg hadir ke dataran pada waktu terik matahari dan duduk bersama kami di dataran tanpa perlu panggil media dan buat sidang media dengan kami.

Juga,

Bro Syed Shah,  setiausaha AMK pusat juga hadir tapi x mahu muncul ke hadapan kerana dia tidak mahu mempergunakan mahasiswa untuk kepentingan politik.

Juga,

Abg Zunar dan Nik Jidan yg hadir tanpa mahu masuk frame. Disitu, aku nampak keikhlasan mereka.

Tapi ada beberapa ekor ulama dalam sebuah parti yg gila nak datang melawat time malam sahaja dan mahu pastikan media ada.

Kalau aku sebut ulama, korang rasa dari parti mana? DAP ade ulama tak?

Then, aku juga  nak rafakkan kekaguman kepada pemimpin muda mahasiswa UMNO yang sudi hadir mendengar apa yg kami nak bawa. Dia juga hadir tanpa mahu liputan media.

Syabas dan tahniah kepada pemimpin politik yang tidak memperguna isu mahasiswa utk kepentingan politik

Gambar 1: inilah para penggerak yang akan mengebom penjara umar
Gambar 2: ambiga,  hadir tanpa perlu disambut.