Friday, February 15, 2013

samseng UMNo berundur kerana dapat miss call Khalid

saya bersependapat dengan Gabungan Mahasiswa Pantai Timur dan DEMA(sebuah persatuan mahasiswa Cina) serta KAMI sendiri dalam isu mahasiswa masuk bertanding. 

saya tak cakap mereka akan kalah. saya meletakkan kemenangan mereka dalam pertandingan itu mungkin boleh menjadi. 

Namun, apa yang saya tak setuju ialah cara mereka dan bagaimana selepas kemenangan mereka. 

ada lah perkara-perkara dalaman yang diperbincangkan sebelum ini yang tak perlu saya ceritakan. 

Namun, apabila Samseng UMNO datang menyerang, maka timbul rasa simpati dan belas ehsan saya pada kawan-kawan yang pernah sama-sama berjuang, tidur dibawah bumbung dan atas lantai lokap yang sama.

simpati amat melihat ada yang ditarik tudung, disepak, diterajang oleh samseng UMNO. 

dari awal, beberapa kumpulan mahasiswa sudah bilang, bahawa mahasiswa belum punya cukup kekuatan untuk menjalankan kempen di pekan mahupun masuk serta bertanding pilihanraya. bukan sahaja dari sudut strategi, malah jentera itu sendiri. mahasiswa masih lemah dan perlu mula dari bawah. 

berhadapan dengan kurang 80 orang pemuda UMNO pun, GM 13 gagal menarik simpati dan sokongan mahasiswa yang berada di pahang untuk turun membantu jentera kempen. 

ok lah. tak apa. 

cuma...tindakan UMNO menghantar lebih kurang 80 orang pemudanya untuk berhadapan dengan mahasiswa yg tidak punya jentera yang kukuh(kurang daripada 40 orang mahasiswa yang turun membantu) telah menampakkan bahawa tindakan UMNO itu bodoh. 

biasanya kalau tindakan bodoh ini, pasti diarahkan oleh orang-orang yang bodoh mcm YB seekor bawah ni:


gambar di atas ni adalah YB Pulau Manis. muka pun nampak yang dia ni memang kurang tido. songkoknya senget kerana terlalu banyak air kat kepala. 

apapun, YB ini cukup taiko kerana dia memang stylo.. 

oh ya, tadi siang kan kita dengar ada 80 orang samseng UMNO kepung student di dalam madrasah kan? 

sebenarnya 50 orang je samseng. tak sampai pun 60 orang. 

namun.....kesemua samseng itu terus berundur selepas saya buat miss call saja pada ketua depa. hahahaha (*ayat angkuh)

gambar seorang samseng BN yang marah mahasiswa dari jarak jauh 1 KM dari tempat mahasiswa berdiri. time dekat-dekat dia tak nak sound. time dah jauh baru nak sound. 

kah kah kah! 

time sorang-sorang dia buat tunduk saja depan mahasiswa, time dia dah jumpa kawan group dia, baru lah dia nak memekik-mekik menjerit-jerit. hahaha