Friday, November 17, 2017

Ini pasti mengejutkan anda, DAP bekerjasama dengan BN untuk tawan Sungai Siput?

Krew Revolusi Habib ingin menarik perhatian para pembaca melalui satu berita yang dilaporkan oleh Malaysiakini bahawa DAP menghantar seorang lelaki bernama Sivanesan untuk melawan Dr Kumar, satu-satunya ahli parlimen PSM di Sungai Siput. 


Bagi mengesahkan perkara ini, krew RH cuba menghubungi pejabat DAP dan mengesahkan bahawa Sivanesan akan bertanding disitu. 

Persoalannya, bukankah Pakatan Harapan menekankan semangat satu lawan satu? 

Kami kemudiannya menghubugi pejabat UMNO di Sungai Siput dan bercakap dengan salah seorang AJK UMNO di kawasan tersebut. UMNO mengesahkan akan menghantar wakil bertanding daripada mana-mana parti komponen didalam BN, sama ada MIC atau UMNO sendiri. 

apabila ditanya, adakah mereka tahu DAP juga bakal meletakkan calon? wakil UMNO tersebut berkata, mereka akan bekerjasama dengan sesiapa sahaja bagi mengalahkan PSM. 

Adakah Lim Guan Eng atau Lim Kit Siang cuba menyorokkan sesuatu?
Sebelum ini Revolusi Habib turut mendapat laporan bahawa kumpulan pro-liberal dan korporat cuba membuang PSM daripada Parlimen kerana tidak mahu agenda sosialisme seperti perjuangan gaji minima, pemanushan sistem kontrak, bantah penswastaan hospital serta pendidikan percuma disebut oleh golongan pro Sosialis dalam Parlimen. 

adakah agenda DAP ini bakal menjadi kenyataan? 

Sekiranya benar DAP akan meletakkan calon di Sungai Siput, ternyata memang benar wujud kerjasama didalam selimut bersama BN dan PAS bagi meneruskan projek balak dan pemusnahan hutan di Sungai Siput yang selama ini mahu direbut oleh pihak PH dan BN. 

Pembalak yang cuba merasuah Dr Kumar dan staf PSM di pejabat PSM beberapa bulan lalu ternyata amat marah dan berjanji akan memastikan PSM kalah disitu kerana tidak membenarkan pembalakan dan pemusnahan hutan dilakukan di kawasan tersebut bagi tujuan pembangunan. 

laporan lanjut akan menyusul selepas krew RH menebual pihak PSM tidak lama lagi mengenai isu pembalak pro PH dan BN ini.