Wednesday, June 12, 2013

bersama Nicol Paul Miranda

berikut saya sertakan gambar-gambar. 

zaman awal saya melibatkan diri dalam kumpulan yang non-islamis. 

setelah saya ambil keputusan keluar dari jemaah islam kampus pd awal 2011

saya jumpa dengan Nicol Paul dan Faiz selain daripada Haziq Aziz yang kini merupakan pengerusi Mahasiswa Keadilan Malaysia dibawah parti keadilan. 

Nicol dan Faiz pula maintain fahaman anarkis anti raja dan pemikiran liberal untuk kebebasan total rakyat malaysia

Nicol banyak membantu dan punyai fahaman yang baik dalam banyak agama

kalau org Islam nak debat dengan nicol pasal Islam, sekali lalu nicol boleh tibai walaupun dia ethist

Nicol pernah berada di atas pentas Amnesty semasa dipilih sbg panelis forum di annexe jika saya tak salah

Nicol pernah melawat beberapa negara berjiran malaysia untuk kempen kebebasan hak asasi yang diamalnya

walaupun ada beberapa perkara yang saya tak selari dengan nicol, tapi saya tak nafikan banyak ilmu saya dpt dalam gerakan dan juga kerja-kerja hak asasi daripada beliau dan sepanjang bergerak bersama beliau. 

nicol orang pertama saya jumpa setelah saya keluar dari JIK. 

Nicol bersama Irshad Manji 

ini antara program awal kami pergi bersama menaiki satu kereta (nicol berbaju kuning, faiz berbaju hitam)

kami bersama abg rozan (ketua penerangan AMK pusat)

Dr Jeyakumar(ahli parlimen sg siput) antara idealis yang digemari kami semua

Nicol membelakangi kamera bersama saya dan Haziq Aziz ketika memaki hamun polis di depan balai dang wangi kerana polis buta undang-undang.