Saturday, June 8, 2013

PR akan down jika polis tak ganggu himpunan

Apa yg kita lihat dari reaksi anak muda pasal himpunan 15 jun ini ialah,

Mereka mahu balas dendam ke atas kerajaan

Mereka mahu bertempur dgn polis

Sy terserempak dgn junior2 saya uitm semalam,

Mereka beli borong topeng muka, serbuk lada dan juga garam.

Saya tanya mengapa

Mereka kata, mereka turun untuk berhadapan dgn polis

Saya beritahu

Polis bkn musuh kita (walaupun dlm hati, saya melonjak gembira bila mereka nak balun polis),

Sebab polis pernah pukul ibu saya separuh mati.

Polis pernah dera saya masa ditahan dua hari di dang wangi

Polis juga pernah belasah tahanan sampai mati

Polis pernah maki warga emas masa saya ditahan di IPD CHERAS.

Tp nak cool-kan keadaan, saya tanya adik2 uitm tu,

Mengapa mahu lawan dgn polis

Mereka jawab, krn mereka x suka kerajaan sedia ada ni

Nampak tak?

Imej polis yg amat buruk dimata rakyat sampai rakyat boleh samakan institusi polis dgn kerajaan memerintah iaitu BN

Sama jijik, bak kata orang kampong.

Oleh itu, geng2 muda ini mereka hanya harapkan agar polis jgn jadikan perhimpunan ini aman

Mereka mahu polis bertindak supaya mereka boleh tunjuk kuasa mereka sbg rakyat

Jikalau polis berdiam diri mcm apa yg berlaku di amcorp mall,PJ,

Maka budak2 muda ini akan down, dan pemimpin PR yang akan dimakinya

Oleh itu, saya harap, polis, agresif lah sikit 15 jun ini.

Supaya biar rakyat lg benci pd BN dan himpunan seterusnya lebih ramai akan dtg.

Kalau polis x simbah air kimia, tak tembak gas pemedih mata,

Anak2 muda ini akan lupa perjuagan nenek moyang mereka dan lupa kezaliman kerajaan mrk.