Saturday, November 17, 2012

Kecewa dgn sikap ulama yg konon bawa tajdid

Saya asal org klang. Membesar di klang cecah 20 tahun.
Saya bercampur dgn semua gerak kerja parti di klang baik PR atau BN.
Walaupun sejak golongan alim umarak memainkan isu syiah agar org benci pd sy, saya tetap pendirian sy uk lawan bn.

kalau takat nk cerita pasal PAS,PKR kat klang ni. . . sy tahu dari A to Z. pergolakan, perbalahan, kacau bilau dan penyusunan srategi semua sy tahu sbb sy baik dgn semua pimpinan mereka di peringkat daerah klang ni.

alkisah berceritalah org bhw ada kumpulan ulama tajdid yg kononnya nak beri pencerahan pd rakyat klang berkenaan Islam dan Demokrasi. sy suka. suka gila sy agar golongan jumud dalam PAS si klang boleh terbuka mata dan juga agar golongan totok Umno boleh berhalwa telinga dan insaf mcm apa yg shaheizy sam ckp dalam radio ERA.

siapa sangka, program yg menampilkan ulama yg terkenal dgn tuduhan kpd PAS mutakhir ini telah gagal mendapat perhatian org Klang. org klang mmg x suka pencerahan. mrk suka dalam dunia mrk sndiri.

tp sy amat terkilan dgn cara promosi team ulamak yg berhajat nak beri pencerahan disini. program dah bagus,baik. tapi tiba2 kerana mahukan publisiti dan perhatian, mereka memburukkan nama Pemuda PAS Klang kononnya pemuda Pas Klang halang mereka dgn keras drpd anjurkn forum islam dan demokrasi. saya terkejut. bkn apa, pemuda Pas Klang ni ada 10 org je. itu pun sudah baik kalau ada 10.  semua tak ada jawatan dlm majlis perbandaran, dun atau parlimen krn dun dan parlimen keduanya DAP.

please la....nak condemnn PAS pun..biarlah dengan cara yg ada isi. kalau sekadar bawa fitnah, sy x gemar.

saya dgn pemuda Pas klang bkn baik sangat. mereka selalu hentam saya isu syiah dan isu mahasiswa. tapi bila sy tengok ulama tajdid(so called) ini buat perkara yg buruk dan sama mcm UMNO, sudah tentu sy perlu bela pihak PAS walaupun sy baik dgn seorg drpd team tajdid ini. pendek kata, sy dah banyak dgr mengenai ulama tajdid ni. drpd isu minta kerusi dari anwar hingga la isu memburukkan pegangan orang, saya rasa kalau ulama tajdid ini jadi yb, maka rosaklah tajdid yg dibawa.

saya mula benci golongan ni krn politik kotornya.
Apa beza yg bawa tajdid ini dgn golongan ulama umno dibawah? Sama saja. Nama saja lain. Keduanya kotor