Monday, November 5, 2012

Entri tanda kasih dari seorang penulis bernama suami

Sebelum ini...saya didengarkan byk kisah sang pejuang yang teman kasih hidup matinya ditimpa uji oleh tuhan.
Abu nawas, zainulfaqar dan lain2 antara contoh sang juang yang ditimpa uji teman kasih.
Kita rela diri kita sakit dan pedih.
Tapi kita tak akan rela bila lihat wajah isteri menanggung perit dan derita uji ini.

Awal pagi tadi, sang isteri milik diri ini ditimpa uji lagi.
Continuous bleeding from the uterus
Anak dalam kandungannya terpaksa gugur
Mujur belum ada ruh.
Namun, walau hanya sekiat 4 bulan dpt saya titipkan semangat juang melalui quran dan peristiwa,
Anak ini tetap menjadi ikat kasih hati saya
Apatah lg si ibu yang menampungnya dekat dihati dalam perutnya

Saya terkejut pd sekitar jam 5 pagi melihat jannah mengadu kesakitan
Kami tidur semula lantas jam 6 bangkit utk subuh, jannah yang masuk ke bilik air menangis kesakitan tambah ngeri melihat darah yang melimpah memenuhi seluruh setiap ruang lantai pada tandas, bilik tidur dan karpet didalam bilik kami.

Saya bangun dan buka lampu bilik. Masha allah....banyak darah!

Terus saya dan ayah mertua pecut ke hospital membawa sayangku jannah

Kemudian...doktor mengesahkan this bleeding will cause an affection to your baby

Saya hanya diam dan menahan titis air mata.

Ayah mana, suami mana, kekasih mana mampu tahan lihat ini semua.

Saya berdetik didalam hati.

Bagaimanalah syed hassan nasrullah mampu tahan melihat anak kesayangannya syahid korban lawan israel pd 98.

Bagaimanakah Mahmoud Zahar pemimpin HAMAS mampu bertahan melihat isterinya dibom kecai oleh zionis pd 2001.

Saya terus bersolawat teringat pesan abg teh sungai petani yang sering mengingatkan saya mengenai kepentingan solawat dan bertawassul.

Allah......sembuhkan lah isteriku.....sayangku...kasihku demi mu allah....

- penghujung cerita ini dipost, jannah sudah boleh buka mata dan merespon panggilan saya. Saya cuba berinya telefon utk reply s.ms. Saya. Dan dia sudah mampu. Alhamdulillah.....moga jannah kembali sihat. Beliau masih di wad 2B, katil 26, hospital putrajaya.

Dia masih tak larat bangun. Mohon doa rakan2 sekalian. Ameen ilahi.