Tuesday, November 20, 2012

Ostad Wan Ji dipanggil polis

Belum pun reda kemarahan anak muda melihat rakan mrk saudara Ahmad Abdul Jalil ditahan polis krn kritikan ke atas sultan, tiba2 seorg pendakwah bebas yg juga org muda pula dipanggil polis hari ini dan berkemungkinan direman.

Walaupun aku dibelah pihak yang teraniaya, tp aku rasa mcm ada satu komplot utk memastikan org muda terus melawan dan benci kerajaan. Komplot ini bkn dicetus pihak pembangkang tp sebaliknya pihak keselamatan polis sendiri.

Mengapa aku dakwa sedmikian?

Ini kerana cuba kita lihat, bila polis berkeras atas isu yg remeh dan kecil, maka pasti rakyat akan amuk dan marah serta melepaskan benci pd kerajaan. Cuba kalau polis ambl pendekatan berlembut atau lepaskan saja kes2 yg kecil sekadar kritikan kpd pemimpin, apa lah sgt. Sudah tentu rakyst akan memuji kerajaan ni baik...org kutuk dan kritik dia buat x kisah saja. Dia tak da lawan rakyat balik. Pasti.

Tp mgkin Allah tu nak buat rakyat benci pd kerajaan, maka dia thabitkan hati2 ketua polis tu utk mengeraskan hati mereka dengan gunakan kekerasan atas kes2 mengkritik pemimpin ini yg sbnrnya adalah kes kecil seciput kuman saja.

Anyway....selamat harapnya ostad wan ji direman oleh polis. Kalau dipukul lagi baik dlm tahanan tu sbb nnt lagi rakyat tgk polis zalim, lagi rakyat benci pd kerajaan dan x payah pakatan rakyat berkempen burukkan kerajaan krn polis telah ambil alih tugas memburukkan kerajaan tu.

Doa, .,,,, solawat, tawassul pada nabi dan  imam utk keselamatn ostad.

Gambar pertama: ostad wan ji sdg makan aiskrim di restoran hakim seksyen 7

Gambar kedua: ahmad dan adam dua beradik ketika ahmad ditahan di balai polis wangsa maju.

Gmbr tiga: ostad wan ji dan anak2 muda serta kumpulan peguam dari LFL membahas isu hak rakyat ke atas polis di shah alam