Sunday, September 9, 2012

gambar-gambar Polis Kantoi ekori mahasiswa

lu orang semua tahu kan apa jadi pada Malaysia?

menurut Dr Wan Azizah , presiden Parti Keadilan, jumlah anggota polis yang ditugas untuk mengawasi kes terlibat dengan politik lebih ramai berbanding jumlah anggota polis mengawasi kes jenayah. 70 % kalau tak silap gua, polis diperkudakan untuk bertugas menjaga budak2 yang join politik.

ini semua sampah lahanat.

berikut aku dedahkan gambar beberapa anggota polis yang skuad Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI) dapat tangkap berdasarkan kamera tertutup yang KAMI letak di celahan pokok dan celahan kangkang.

akhirnya..POLIS ITU KANTOI.

gua tak bermusuh dengan polis beb. tapi gua nak dedahkan ini sebagai pengajaran untuk kita, jangan lah buat kerja bodoh dan buang masa macam polis2 ni buat hanya kerana takut dengan MAHASISWA dan anak MUDA

masa kitorang satu team makan-makan.....ada nampak 3 makhluk yang amat pelik menunggu kat kereta bukan main sambil pegang kamera. mula2 aku igat dia nak tarik kereta orang. tapi....

gua pun sembang-sembang dengan member2 gua yang amat berani mcm ASraf, Bakhtiar, Akram dan kitorang cuba berlagak hensem masa tu dibawah rimbunan pokok sambil berbaju BERSIH yang kuning mcm baju sultan

belakang sekali baju hitam tu adalah NIK HAKIM , member yang kena belasah kat dataran isu PTPTN hari tu. berani beb walaupun dia keding je. dia budak Kota Bharu. kat Pauh Lima. 

kitorang putuskan untuk merentasi jalan raya dan buat sesuatu yang molek


kebetulan tangan gua ada puluhan keping pamplet kecik yang boleh didakwa dibawah akta hasutan, maka gua pun apa lagi, edar lah risalah

datang lah beberapa orang jurukamera. katanya dari media. 

ok, skang member gua sedah datang beb. POLIS cawangan KHAS dari SHAH ALAM. 

maka terjadi lah muka hensem brother ni. polis rupanya


ops, sejak bila student UITM ada jadi mata-mata ni? ni ong nama dia. member fakulti gua. gua kena gantung, dia suka la. hahaha. dia duta UITM


gua apa lagi, buat muka hensem lagi  

syok bhai...ramai orang nak tangkap muka gua dan kawan2. mungkin sbb gua hensem sangat

bakhtiar dan akram apa lagi, terus edar risalah. memang berani beb member2 gua ni. 

aku punya syok kena tangkap dan rakam gambar, tiba2 awek aku call. 

siot. tak kasi masuk kawasan kampus aku? uitm ni bapak kau punya ka?

mampus la. kat luar pun kat luar la. 

akhirnya setelah ratusan kenderaan berjaya kita hentikan dalam masa setengah jam, KAMI pun pulang dan akan masuk ke USIM pulak lepas ni. hati2 beb pentadbiran USIM. universiti baru yang nak ditarbiah jadi macam UITM. awas beb!