Monday, September 17, 2012

halau duta amerika

bila nabi muhammad diejek, maka mengamuk lah para alim alimin. yang tak alim pun akan jadi alim kerana mahu dikenali sbg orang yang alim. 

yang ikhlas mengamuk ada, yang mengamuk kerana nak naikkan nama parti pun ada. 

masing2 mengamuk kerana ada peranan diri sendiri. 

mengamuk adalah kerja yang bagus. tapi mengamuk untuk nama parti dikenali sebagai parti yang bawa islam, mengamuk untuk jadikan diri sebagai dikenali sbg seorang yang membawa imej islamis adalah sikap yang lebih jelek dihadapan nabi. nanti jika orang2 begini mati, pasti nabi akan pejam mata tidak mahu lihat wajah-wajah yang mengamuk untuk "nama". 

jika benar mahu tentang Nabi Diejek....

kerajaan seharusnya mengambil langkah yang tegas dan "kejam" ke atas duta amerika. pokoknya, beranikah kerajaan malaysia yang dibawah kepimpinan najib ini? sudah pasti tidak. kalau saya mengatakan bahawa Perdana Menteri Malaysia ini sebagai tiada konek, pasti orang-orang UMNO marah. tapi realitinya itulah. bila saya kata kejam, bukan bermakna perlu bunuh duta itu. sebaliknya "halau" sahaja dengan mengarahkan duta itu keluar. tapi kalau duta amerika tak ada, masyuk najib pun tak ada la beb.

jadi..orang-orang UMNO...saya saran tak payah turun berdemo kerana macam orang bodoh sahaja kau berdemo sedangkan pihak kau boleh buat yang lebih besar dan mulia dari itu. iaitu menghalau kedutaan amerika. 

gerakan islam pula di malaysia sememangnya pro-Amerika. ini boleh kita lihat dalam kenyataan para pemimpin gerakan islam di malaysia kecuali HIZBUL TAHRIR dan ABIM. baik PAS,mahupun JIM(bukan jin ifrid atau jin aladin tu) semuanya mengatakan sokongan ke atas rejim amerika ketika memberi dana kepada pembangkang untuk menyerang Syria. jadi, bagi saya adalah lebih baik mereka tak perlu berdemo kerana ini semua hanyalah untuk menunjuk-nunjuk bahawa diri mereka adalah yang terhebat dalam mempertahankan islam dan nabi muhammad sedangkan nabi Muhammad mungkin sedang menangis melihat perangai jemaah-jemaah islam di malaysia ini yang masih menyokong amerika menyerang dan menzalimi rakyat syria dengan isu Bashar Assad "zalim" dijadikan isu pokok kenapa mereka perlu bantu amerika serang syria. poyo sahaja. 

kalau saya ketua gerakan islam, saya akan jadi macam Ahmadinejad yang menyerang kedutaan amerika di Iran pada tahun 80-an dan tawan semua orang kedutaan tersebut sekaligus menghalau mereka keluar dari tanah air. sekarang, Iran bebas daripada cengkaman Amerika. tidak ada Mcdonald, tidak ada AIA dan pelbagai kepentingan amerika di Iran. bukti. 

saya juga berharap, Jemaah Islamiah yang dikatakan sebagai "pro wahabi" itu akan terus melaksanakan misi mengebom bangunan-bangunan berkepentingan amerika dan zionis supaya segala rakyat amerika takut untuk bertunjuk lagak dan berbodoh sombong. 

sekalipun syiah anti wahabi, tapi saya tetap suka dengan cara JI itu menyerang kepentingan amerika. jika tidak ada usaha ini, mungkin Islam akan terus dipandang lemah.

 Hezbollah setiap bulan melancar roket ke israel. dan israel semakin takut dgn tinggal di bawah tanah macam saddam hussein dulu. 

bullshit amerika! 

mamat melayu yang pendek itu adalah Ibrahim Ali zaman mudanya. seorang yg radikal dan anti amerika. bersama dengan Fidel Castro, pemimpin komunis di latin

Amerika menjadi bahan jelik dan ejek di Iran. di malaysia, orang Islam mengagungkan amerika dengan MCDonald dan Colgate

Ahmadinejad menawan duta USA dan halau duta keluar dari Iran bersama anak muda iran

Amerika dan dunia arab yg pro amerika anti ahmadinejad dengan membukukan penghinaan terhadap ahmadinejad

Ahmadinejad bersama presiden Venezuela. dua sosok yang terknal dengan memboikot amerika secara total

pegawai di pejabat kedutaan USA mengamuk dengan pengikut Syiah di hadapan kedutaan USA di Ampang. ini adalah demo pertama di malaysia yang pagar kedutaan berjaya dicecah dan digegar. radikal bukan? tapi cool..... 

aku harap jumaat ini jangan lah berdemo depan kedutaan amerika tapi berhenti 6 kilometer sebelum kedutaan. bacul dan penakut namanya. 

solawat.