Friday, August 17, 2012

Duta Amerika ke Malaysia ditemui tidak berpuasa

seorang pegawai Amerika ke malaysia yang berjaga serta berqiamullail di bangunan yang bakal runtuh di jalan ampang itu dilihat sedang meludah daun-daun sireh yang dikunyahnya tidak hadam. jadi, sekumpulan anak muda yang sesat berjalan ke arahnya untuk melihat sama ada dia betul-betul berpuasa atau tidak kerana dia dilihat semacam muka orang bosnia. kemudian, kantoi, lihat gambar no 4 dibawah. 

siang tadi diadakan satu demontrasi membela Palestin yang dianjurkan oleh al-marhum Ayatullah Khomeini sejak zaman pemerintahannya di Iran satu ketika dulu. sebelum kewafatan beliau, beliau ada berpesan pada seluruh dunia Islam supaya menganjurkan demo untuk palestin setiap jumaat terakhir ramadhan. seruan ini disahut lebih 50 % negara Islam didalam dunia ini termasuk Malaysia. satu ketika dulu PAS adalah antara penganjur tetap demontrasi ini sehinggalah PAS diterajui Haji Hadi, PAS dilihat terlalu cold down dan akhirnya lesu dalam isu. mujur ada timbalan presidennya yang mampu menyemarakkan. 

antara tokoh yang hadir tadi adalah koordinator Kelab Mahasiswa Keadilan, Bakhtiar. Bekas tahanan ISA, ustaz Abdullah atau Ustaz Lah. Ustaz Kamil selaku ulamak muda dalam mazhab Syiah di Malaysia, turut kelihatan pegawai Tabung Haji, saya lupa namanya. beberapa orang lagi dari pimpinan NGO Islam di Malaysia serta pengusaha-pengusaha syarikat terkemuka yang dilihat membantu dari segi dana. 


demo siang tadi dimulakan dengan takbir! dan ucapan para pemimpin NGO

demo palestin anjuran Pakatan Rakyat. ketika ini Tian Chua turut hadir. mewakili ulamak PKR. hehe. 
nampak tak bendera kuning tu..itu bukan bendera Pakatan tau. itu bendera Hizbullah. :-) 

mamat USA gelabah bila org nak redah pagar kedutaan dia. hahaha

mengamuk. menggelabah. muka barua. 

cukup marah dia apabila aku intai dia tengah makan dalam pos pengawal. 


ops, ini siapa? minah ni orang USA jugak ka.....

eh, lelaki tu siapa? muka macam Melayu nak jadi Nepal ja... hahaha.

gua kagum dengan sultan negri gua. negeri lu ada? kalau ada, mana gambarnya? hahaha

sultan masyhur, sultan telanjang.

gambar demo ehsan Hisyam Mohd Yusoff (add FB)