Tuesday, July 17, 2012

jom ronda selamatkan pelajar tahfiz

sebuah pusat tahfiz yang begitu terkenal di pelosok negara telah memperniagakan pelajar-pelajarnya yang terdiri daripada anak yatim dan miskin yang terpaksa tinggal di asrama pusat tersebut.

PELAJAR2 TAHFIZ tersebut dihantar ke negeri-negeri yang jauh dan tidak dapat belajar selagimana kutipan derma tidak mencecah jumlah yang diinginkan ustaz itu. mereka dikerah dari jam 10 pagi hingga lewat malam. makanan langsung tidak disediakan kepada pelajar berkenaan. ini satu tindakan yang SESAT!

ustaz itu bermazhab Syafie Ahlul Sunnah Wal Jamaah. Namun, penegasan daripada wakil Syiah di Malaysia, "HARAM MENYESATKAN SUNNI" kerana yang melakukan perbuatan keji itu bukan Sunni tetapi orang yang mengaku Sunni.

begitu juga dilafazkan oleh Majlis ulamak Asia, "HARAM MENYESATKAN SYIAH" kerana pelaku kepada kesesatan tersebut bukan Syiah tetapi orang yang mengaku Syiah.

seruan saya,

tolong pastikan tuan-puan ikut peminta-peminta sedekah yang bermuka cantik dan kacak di setiap stesyen minyak dan kedai2 makan kerana tuan-puan akan jumpa seorang ustaz yang akan menjemput bermuka suci dan bersinar berkereta mewah sedang mengutip hasil sedekah tersebut.

ustaz itu bermazhab Syafie. tapi....

HARAM KITA KATA SYAFIE ITU SESAT kerana yang bersalah adalah pengikutnya, bukan ajarannya Syafie.

begitu juga Syiah. mari rasional dalam berfikir. :-)