Tuesday, July 31, 2012

sudah masa kita bersendiri

Naik sahaja Pakatan Rakyat, maka ketika itu rakyat masing-masing perlu bersendiri. bersendiri maksudnya jangan ikut selera kerajaan baru sahaja bahkan ikut lah selera dan citarasa rakyat. sekarang kita semua bersama Pakatan Rakyat adalah untuk menumbangkan BN kerana satu-satunya kuasa yang agak besar boleh diharap utk jatuhkan BN adalah Pakatan Rakyat. 


tapi bila PR dah naik, maka kita akan terus menikmati agenda kebajikannya. dan ketika itu rakyat perlu bersendiri. jangan jadikan Pakatan Rakyat macam Barisan Nasional dimana rakyat akan ikut sahaja kata-kata pemerintah. kita harap zaman itu akan tiba. 


sekarang mari bersama Pakatan dalam misi tumbangkan rejim BN. selesai tumbang, kita pun buat selera sendiri ikut selera rakyat.maka saya yakin selepas itu kita akan jadi sematang orang Indonesia dalam berpolitik. pemilihan kerajaan dan wakil rakyat tidak lagi bergantung kepada populariti semata, tetapi bergantung kepada kebertanggungjawaban dalam melaksanakan kerja. 


hoi. tulisan ini bukan untuk bagi syarahan perdana kat korang. tetapi tulisan ini untuk bagi kesedaran bahawa kita perlu ubah mindset orang Malaysia bahawa selepas tumbangkan Barisan, maka tidak mungkin pakatan akan mentadbir macam barisan. kita akan pastikan kerajaan mentadbir dengan begitu baik mengikut acuan rakyat. 


kalau ada apa kejadah parti yang poyo buat keputusan tanpa ikut kehendak rakyat, kita tumpaskan dan sembelih baik dia dari parti Islam mahupun parti kafir. 


kalau ulamak PAS buat peraturan ikut selera dia sahaja, pun kita sembelih. 


kalau akademia PKR buat undang-undang ikut selera sendiri sahaja pun kita pancung. 


kang ada pulak yang report polis kata aku nak sembelih dan pancung orang PAS dan PKR. 


hahaha. 


hoi, kenapa aku tak sebut DAP? 


sebab DAP mana ada power beb. 


pemuda nya pun lembik . tak alert isu anak muda langsung. 


dalam PR, parti yang paling lembik adalah DAP. bukan gua rasis, tapi sebab gua benci pendekatan DAP yang bodoh. 


minta maaf cakap. tapi kalau berpolitik ikut bodoh kepala, memang sampai bila orang tak suka. 


gua tengok sudah ada reform dalam PAS. puak-puak reform perlu kekal dan terus mencantas puak2 yang tak reform2 ni. 



tak kisahlah dia anak tok guru ka, anak tokey judi ka....tokey pelesap balak ka...kalau dia tak reform....wajib dicantas. sebab tu gua suka PKR. hahaha. 




ingat lagi tak anjuran SMM ni? pengubah politik negara


lu orang kenal tak siapa yang bertudung pink tu? walaupun pakai kaler macam puteri UMNOm tapi dia lah yang digilai masyarakat pantai timur kerana pidatonya. Aishah Srikandi Keadilan

mamat ni korang kenal tak? dia ni la yang ganti Hassan Ali. dia puak reform gak la dalam PAS. geng Mat Sabu ni. tapi dia sunni jamaah la. bukan syiah. haha. 
Pesuruhjaya PAS selangor yang baru


siapa mamat pakai kopiah tu? haa..itu la Imam Mekah yang baru. Imam Abu Nawas ni lah yang cantas Imam Mekah baru-baru ni beb sampai Imam Mekah tu letak jawatan. 

lu orang kenal tak golongan muslimat ni. gua tak tau la diorang sesat ke hape. tapi diorang ni cool la. susah bhai nak jumpa "ustazah" yang sempoi dan tak jumud. ni esok boleh la cantas Muslimat yang tak cool dalam Dewam Muslimat PAS ok. hahaha