Thursday, December 5, 2019

Pemuda PAN pilih Samseng Kampung Sebagai Ketua.

Pemuda AMANAH memilih ketuanya hari ini. Pelbagai blok diketengahkan namun yang menang adalah tetap yang tidak berwawasan.

Begitulah jika kita membiarkan sistem demokrasi memilih tanpa berbekalkan akal fikiran.

Mereka tidak menilai individu berdasarkan keupayaan dan kebolehan. Mereka menilai jawatan terkini individu itu didalam kerajaan.

Akibatnya, lahirlah pemimpin yang jengkel seperti YB Tajudin Abdul Rahman yang merupakan samseng taik kucing di Perak, manakala dalam blok Pakatan pula, mereka ada Hasnul Zulkarnain sebagai Tajudin junior.

Persamaannya adalah kedua-duanya berlagak samseng.

Saya masih ingat, satu ketika dahulu, Hasnul ini pernah datang ke program diskusi ilmu dengan Benz Ali. Benz Ali seorang penulis muda yang progresif sedang menyampaikan syarahannya di sebuah tempat di UPSI. Tiba-tiba ada seorang pemuda datang dan terus menengking Benz Ali. Mereka berhujjah namun Benz Ali tenang sahaja, tetapi Hasnul ini sangat garang dan gersang. Maka, selepas tidak mampu dijawab lagi hujjah daripada Benz Ali, hasnul mengambil secawan air dan menyimbah muka Benz Ali.

Itu satu.

Peristiwa kedua, pada ketika satu sidang media oleh Rafizi di Perak, hasnul ini tiba-tiba jadi emosional dengan orang awam. Wartawan yang memperkenalkan dirinya sebagai wartawan cuba masuk ke dalam sidang media yang menjemput para wartawan tadi pun tidak dibenarkannya masuk. Lebih memalukan, wartawan ini perempuan yang kecil sahaja badannya. Entah apa yang boleh dibuat olehnya kepada Rafizi pun. Hasnul mengherdik dengan kata-kata kasar dan biadap kepada wartawan wanita tersebut.

Sebaik Rafizi ke rostrum, Rafizi meminta maaf dan meminta supaya wartawan itu dapat naik dan bersama dalam sidang media yang dibuat oleh Rafizi itu.

Ketiga,

ingat lagi isu piala celah kangkang. Jika tidak bodoh dan poyo, bukanlah Hasnul namanya.

Saya merasakan, Tajudin Abdul Rahman ini bakal ada penggantinya. Siapa? Hasnul Zulkarnain.