Thursday, January 25, 2018

Ini 3 Menteri Malaysia Yang Hidup Lebih Sederhana Berbanding Pemimpin Pakatan Harapan.

senarai 3 menteri ini dibuat setelah meneliti nama mereka didalam rekod SPRM yang mana tidak terdapat sebarang laporan pernah dibuat ke atas mereka walaupun mereka menjawat jawatan menteri lebih daripada 2 penggal. 

Sememangnya nampak kelakar, namun kesederhanaan mereka menarik perhatian krew Revolusi Habib kerana terlalu ramai pemimpin Pakatan Harapan yang kini masih belum menjadi menteri tetapi hidup lebih mewah berbanding seorang menteri. 

ikuti 3 senarai dibawah: 



1) Ahmad Maslan 
-Merupakan antara menteri yang hidup sederhana, tidak mempunyai rumah agam mewah seperti sesetengah Ahli Parlimen (bukan menteri) daripada Pakatan Harapan dan Barisan Nasional. Beliau berpendapatan lebih RM40,000 sebulan namun tetap memilih untuk tidak mempunyai "bodyguard", jarang menggunakan trafik pengiring melainkan hal kerajaan. 

2) Nancy Shukri
- Merupakan antara menteri wanita dalam kabinet negara. Beliau merupakan kelahiran borneo dan sememangnya amat mengambil peduli hal berkenaan hak asasi manusia. Juga bersederhana tidak seperti barisan menteri yang lain. Jarang kelihatan beliau di tempat hiburan ataupun menganjurkan program yang tidak berfaedah. Memilih untuk tinggal di rumah lama miliknya sebelum menjawat jawatan menteri lagi. 

3) Azalina Othman 
- Merupakan bekas pemimpin pelajar dan merupakan pemegang tali pinggang hitam taekwondo. Beliau antara menteri yang paling banyak mengusulkan didalam parlimen RUU untuk membantu golongan pertengahan dan isu-isu yang serius tetapi kurang dipedulikan. Antara RUU yang pernah dibawah beliau ialah undang-undang untuk menaikkan amaun kadar kebankrapan supaya bank tidak boleh terus menindas golongan berhutang. Bergaya dengan sangat sempoi dan tidak gemar menggayakan pakaian mahal, beliau hanya mempunyai 2 jenis kenderaan iaitu sebuah pacuan 4 roda dan sebuah kereta bernilai antara 200-300 ribu ringgit sesuai dengan pendapatannya sebagai seorang menteri.