Saturday, January 6, 2018

Mufti Perlis MAZA Menikus Bila Berdepan Dengan Tuan Guru Hadi Awang?

Krew Revolusi Habib baru-baru ini dimaklumkan oleh seorang kakitangan pejabat mufti Perlis mengenai beberapa gambar pertemuan antara Mufti Perlis dengan Tuan Guru Presiden PAS. 

Isu berkaitasn Mufti Perlis ini dibangkitkan kembali selepas beliau tiba-tiba membangkitkan kembali mengenai AMANAT HAJI HADI yang dikeluarkan pada tahun 80-an itu. Mufti Perlis yang pernah ditolak oleh Anwar Ibrahim sebagai calon dalam PRU yang lalu itu dikatakan lantang mencemuh Amanat Haji Hadi selepas Haji Hadi dikatakan lantang mengkritik Mahathir dan Pakatan Harapan. 

Krew Revolusi Habib cuba meneliti gambar-gambar berkenaan dengan pihak Suruhanjaya Komunikasi dan mendapati gambar tersebut adalah tulen dan bukan disunting. 

Hasil pemeriksaan Revolusi Habib dengan Pejabat Agung PAS Pusat mengesahkan pertemuan antara Abdul Hadi dengan Mufti Perlis tersebut. 

Apa yang menjadi persoalan ialah, Mufti Perlis telah beberapa kali membangkitkan isu Amanat Haji Hadi itu sebelum pertemuan beliau dengan Abdul Hadi namun ketika pertemuan, Mufti Perlis berkenaasn langsung tidak bertanya, berdebat, atau berdialog dengan Tuan Guru Presiden PAS tersebut. Tambahan lagi, beliau dikatakan berulang kali memuji Presiden PAS dan tidak langsung menyentuh isu-isu yang sering dikritiknya kepada PAS. 

Namun begitu, apa yang mengecewakan ialah, beberapa bulan selepas pertemuan, Mufti Perlis secara tiba-tiba menghina, mencemuh dan bukan lagi sekadar mengkritik Presiden PAS tersebut. 
Apakah Mufti Perlis bersikap hipokrit apabila mendapat peluang berjumpa dengan Presiden PAS? 

Revolusi Habib berpendapat, ada baiknya Anwar Ibrahim menolak permintaan MAZA ketika beliau memohon menjadi calon PKR dalam PRU yang lalu, jika tidak, berkemungkinan besar masa depan PKR akan lebih terjerumus ke lembah kehinaan apabila menyimpan seorang ustaz yang bersifat talam dua muka dan boleh melompat parti bila-bila masa.